KEHTESTATUD
Tallinna Pääsküla Kooli
direktori 14. detsembri 2018
käskkirjaga nr 1.1-5/4
TALLINNA PÄÄSKÜLA KOOLI ÕPILASTE
HINDAMISE, JÄRGMISSE KLASSI ÜLEVIIMISE JA KLASSIKURSUST KORDAMA JÄTMISE KORD
I SISSEJUHATUS
Tallinna Pääsküla Koolis kuuluvad
hindamisele õpilaste teadmised, oskused ja käitumine. Selle alusel otsustatakse
õpilase järgmisse klassi üleviimine, täiendavale õppetööle või klassikursust
kordama jätmine.
II HINDAMISE ALUSED
1. Teadmiste ja oskuste hindamisel
lähtutakse õpilasele kohaldatavas riiklikus õppekavas ja selle alusel koostatud
kooli õppekavas nõutud teadmistest ja oskustest.
2. Käitumise hindamisel lähtutakse
kooli õppekava ja kodukorra nõuetest.
3. Kui õpilasele on koostatud
individuaalne õppekava, arvestatakse hindamisel individuaalses õppekavas
sätestatud erisusi.
III HINDAMISE EESMÄRK
1. Anda tagasisidet õpilase
õpiedukusest ja toetada õpilase arengut.
2. Suunata õpilase enesehinnangu
kujunemist ja toetada edasise haridustee valikut.
3. Suunata õpetaja tegevust õpilase
õppimise ja individuaalse arengu toetamisel.
4. Innustada ja suunata õpilast
sihikindlalt ja hoolikalt täitma õppeülesandeid.
5. Suunata õpilast järgima
üldtunnustatud käitumis-ja kõlblusnorme.
IV HINDAMISEST TEAVITAMINE
1. Hindamise põhimõtteid tutvustab
õpilastele ja nende seaduslikele esindajatele klassijuhataja või aineõpetaja
õppeaasta algul.
2. Hinded ja märkused õpilase kohta
tehakse teatavaks eKooli vahendusel.
3. Aineõpetajad on kohustatud hinded ja
tunniteemad kandma eKooli igal õppepäeval hiljemalt kell 17.00.
5. Õpilasel on õigus saada
aineõpetajalt teavet oma hinnete kohta .
V NUMBRILISE HINDAMISE SKAALA
1. ”5”(väga hea) - õpilase suuline
vastus, kirjalik töö või praktilise töö tulemus on õige ja täielik. Õpilane on
saanud 90-100 % võimalikust punktide arvust.
2. ”4” (hea) - õpilase suuline
vastus, kirjalik töö või praktilise töö tulemus on üldiselt õige, loogiline ja
mõtestatud, kuid pole täielik või esineb väiksemaid eksimusi. Õpilane on saanud
75-89% võimalikust punktide arvust.
3. ”3”(rahuldav) – õpilase suuline
vastus, kirjalik töö või praktilise töö tulemus on põhiosas õige, kuid
teadmiste rakendamisel esineb raskusi. Õpilane on saanud 50-74% võimalikust
punktide arvust.
4. “2”(puudulik) - õpilase suulises
vastuses, kirjalikus töös või praktilises tegevuses on olulisi puudusi ja
eksimusi. Õpilane on saanud 20-49% võimalikust punktide arvust.
5. ”1”(nõrk) - õpilase suuline
vastus, kirjalik töö või praktiline tegevus näitab, et nõutavad teadmised ja
oskused puuduvad. Õpilane on saanud 0-19 % võimalikust punktide arvust.
Hinnet”1” kasutatakse ka siis, kui õpilane puudub põhjuseta etteteatatud
kontrolltöö ajal, jätab töö esitamata või kasutab kõrvalist abi.
VI HINDAMISE KORRALDUS
1. Õpilaste teadmisi ja oskusi hindab
aineõpetaja, arvestades õppekava nõudeid.
2. Trimestri või poolaasta algul teeb
aineõpetaja teatavaks õppeaine nõutavad teadmised ja oskused, nende hindamise
aja ja vormi (eesmärgistamine ja tagasisidestamine).
3. Trimestri või poolaasta õpitulemuste
omandamist kontrollivate kirjalike tööde aeg märgitakse eKooli kontrolltööde
plaani, arvestusega, et ühele päevale ei jääks rohkem kui 1 suuremahuline töö.
4. Õigeaegselt sooritamata (esitamata)
hindeline ülesanne kajastub eKoolis märkega „0“ ja õpilasele antakse võimalus
järele vastata 10 õppepäeva jooksul. Põhjendatud puudumise korral 10 päeva
jooksul kooli ilmumisest. Põhjuseta puudujatel järelevastamise õigus puudub.
5. Kui tuvastatakse kõrvalise abi
kasutamine või mahakirjutamine, võib vastavat tööd hinnata hindega „ma“ või
“1” ja see ei kuulu järelevastamisele.
6. I kooliastmes kasutatakse kujundavat
hindamist.
7. Oskusainetes (muusika, kunst,
kehaline kasvatus, tehnoloogia õpetus ja käsitöö) arvestatakse õpitulemuste
hindamisel Tallinna Pääsküla Kooli õppekavas sätestatud õpitulemusi ja õpilase
individuaalset arengut.
VII KOKKUVÕTTEV HINDAMINE
1. Kokkuvõttev hinne on trimestri -,
poolaasta- ja aastahinne.
2. I kooliastmes saab õpilane
kokkuvõtva sõnalise tagasiside kaks korda aastas.
3. Kui õpilane jäetakse täiendavale
õppetööle, pannakse aastahinne välja pärast täiendava õppetöö lõppu.
4. Trimestri- ja poolaasta hinne
pannakse perioodi jooksul saadud hinnete alusel.
5. Aastahinne pannakse välja trimestri
- või poolaasta hinnete alusel.
6. Põhikooli õpilasele, kelle
trimestrihinne on „ma“, “1” või”2”, koostatakse vajadusel individuaalne
õppekava või määratakse mõni muu tugisüsteem.
VIII KÄITUMISE JA HOOLSUSE HINDAMINE
Käitumist hoolsust hinnatakse sõnadega
“eeskujulik”, “hea”, “rahuldav”, “mitterahuldav”.
IX HINDE VAIDLUSTAMINE
Õpilasel on õigus hindeid vaidlustada 10
päeva jooksul, pöördudes aineõpetaja, klassijuhataja ning seejärel õppejuhi
poole.
X ÕPILASE TÄIENDAVALE ÕPPETÖÖLE JA
KLASSIKURSUST KORDAMA JÄTMINE
- Õppeperioodi jooksul omandamata teadmiste
omandamiseks jäetakse õpilane täiendavale õppetööle.
- Täiendav õppetöö viiakse läbi pärast õppeperioodi
lõppu.
- Täiendav õppetöö toimub kuni 10 tööpäeva ja
tööpäeva pikkus ei tohi ületada 5 tundi.
- Õpilase üleviimise ja täiendavale õppetööle
jätmise otsustab õppenõukogu enne õppeperioodi lõppu. Õpilane, kes jäeti
täiendavale õppetööle, viiakse järgmisse klassi üle hiljemalt 30.augustil.
- Õppenõukogu võib otsusega jätta õpilase
klassikursust kordama, kui õpilasel on kolmes või enamas aines aastahinne
“2” või”1” ning täiendav õppetöö ja individuaalse õppekava ning
tugisüsteemide rakendamine ei ole andnud tulemusi.
- Individuaalse õppekava alusel õppijate järgmisse
klassi üleviimise aja otsustab õppenõukogu.
- Kõik erandjuhud otsustab
õppenõukogu.